"Be weird.Be random.Be who you are.Because you never know who would love the person you hide."

miercuri, 5 iunie 2013

Citate:Scrisoare de dragoste-Mihail Drumes

Am selectat cateva citate din frumoasa carte "Scrisoare de dragoste" pe care o recomand tuturor!

*

"Dacă  fi sculptori- face o statuie care -i imortalizeze inocenţa."

"Marile iubiri care ies din matca obişnuitului se rezolvă numai în moarte."

"Moartea, când vine, nu te întrebă dacă ţi-ai trăit bine viaţa. Indiferent dacă ai trăit-o bine sau rău, mult sau puţin, cu rost sau fără rost, trebuie s-o părăseşti. Şi acest act ireversibil e cea mai formidabilă grozăvie a existenţei noastre."

"Cred că în fundul durerii există totuşi un sâmbure de voluptate, aşa cum în 
bucurie se află şi o fărâmă de tristeţe."

"Dacă  avea tot ce râvnescnu mi-ar mai plăcea nimic."

"Şi din noaptea trecutului, peste care cursese atâta pustiu de ani, se desprinse vie, ca o rază de lumină, dragostea ei dintâi."

"Mai bine ai încerca să mă prinzi. Nu am nicio stimă pentru bărbatul care nu ştie să pună mâna pe o femeie..."

"Pasiunile fug de lumină - lumina le omoară."

"Mă uit pe geam şi, în loc să văd peisajul, îmi apare el, multiplicat în mii de înfăţişări şi culori. Chipul lui izvorăşte mereu şi din fiinţa mea, unde se află culcuşul amintirilor noastre bune şi rele, şi retrăiesc fragmentar tot ceea ce a fost şi ceea ce are un farmec inedit, petru că ştiu că de-acum n-o să mai fie nimic, de-acum începe neantul."

"Dragostea n-o poţi cumpăra cu toate bogăţiile pământului, dar o poţi avea cu un simplu surâs."

"Toate fericirile se sprijină pe iluzii. Adevărul nu face altceva decât să sfâşie vălul cu care se acoperă ochii ce nu vor să vadă realitatea."

"O femeie simte adesea dincolo de simţuri."

"De fapt e o cruzime să te joci cu inima unei femei."
"Nu pot uita visul pe care l-am trăit împreună. Numai trezirea din vis aş vrea s-o uit."
"Dar, ciudat: de astă dată, găsea în suferinţă o plăcere, o alinare nemaiîntâlnită."
"Există câteodată în viaţa unui om o nevoie imperioasă de a fi sincer până la cruzime."
"Împotriva cui să lupt mai întâi dacă totul luptă împotriva mea?"
"Să nu batjocorim dragostea! Cu ea nu se joacă nimeni! Să nu o sacrificăm ademeniţi de strălucirea aurului..."

"Iubirea nu se poate cumpăra cu toate comorile pământului."

"Vorbesc numai gândurile, dar cine le aude? Până la urmă amuţesc şi ele."

"O fericire care te satisface pe deplin nici nu e fericire, trebuie să-i dai alt nume."

"Nu vreau ca stânca personalităţii mele, chiar colţuroasă cum este, să fie rotunjită de valul social împotriva voinţei mele, pentru a deveni la fel cu celelalte pietre, adică fără identitate şi fără nume."


"Fericirea mea s-a sprijinit pe o sărmană iluzie."


"Trăiesc stări sufleteşti atât de stranii, încât, cu toată deprinderea mea de a mă introspecta, mă sperii de ceea ce mi se întâmplă; mai mult decât asta, mă mir întruna..."


"Greşeala mea e a tuturor începătorilor: am vrut prea mult şi prea repede."


"Dacă ştii să vrei, imposibil să nu găseşti ceea ce cauţi."

"Fără romantism, ne întoarcem la oamenii cavernelor."

"Nu mi-e foame, căci fericirea se hrăneşte din ea însăşi."

"Pot susţine că incendiul iubirii nu va atinge stânca mea, şi, chiar dacă ar atinge-o, tot degeaba: piatra nu ia foc!"


"Şi ăsta-i bărbatul, care seamănă leit cu toţi bărbaţii de pe pământ."


"Preţul unei femei nu-l afli decât după ce o pierzi."


"Vezi ce repede poţi pierde o femeie? Bărbatul trebuie să ştie în primul rând cum să-şi păstreze femeia..."


"Pe mine m-ar plictisi... cunoscutul, pentru ca n-aduce nimic nou, n-are nici un farmec."


"Există şi oameni inapţi de a gusta fericirea."

"Opţiunea ridică pe femeie la o treaptă superioară. Astfel, supunându-se bărbatului, ea se înalţă odată cu el."


"Adevărul e că toate gândurile şi visurile de fericire pe care mi le-am făcut în legătură cu el au fost pentru mine însăşi fericirea în carne şi oase."


"Ca să rămână în inima mea, trebuie să fie dorită, dar cum se poate să doreşti pe cineva care nu mai are ce să-ţi ofere pentru bunul motiv că ţi-a oferit totul?"


"Viaţa e aspră, o trăieşti o singură dată. Nu te lega de prima fantezie ca toţi neisprăviţii."

"Nenorocirea pe care ţi-o faci singur doare mai mult."


"Lasă fericirea în pace. Nu e decât un termen de dicţionar."
"Inima e câteodată un cimitir cu gropi multe."


"Cuvintele sunt preludiul faptelor."


"Dragostea călcată în picioare se răzbună, iar cel ce a călcat greşit pierde totul."


"Iubirea nu se poate cumpăra cu toate comorile pământului, de aceea, în dragoste, şi săracii pot fi miliardari, prinţi, împăraţi sau regi..."


"E oare golul visului împlinit?"

"Viaţa din mine cere ca zilele care pleacă în trecut să nu moară."


"Îmi aminteam de ea ca de un vis frumosîntrerupt înainte de a se sfârşi."


"De-acum pentru ea totul e degeaba, dar în dragoste nu-i nimic degeaba, dragostea ţine loc de orice prin ea însăşi."


"În dragoste distanţele pier, iar obstacolele se năruie."


"Gestul ei răsună în fiinţa mea cu ecouri profunde. E mesajul fericirii sau însăşi fericirea?"


"E cu putinţă să te desfaci în bucăţele, alegând ce-i bun în tine şi-aruncând la gunoi restul? Binele şi răul coexistă, se împlinesc."


"Ce minunat lucru e că omul nu cunoaşte gândurile semenului său! Dacă savanţii ar născoci un mijloc de a le da în vileag, viaţa ar deveni ternă, insuportabilă, pentru că a fost nimicit unicul ei farmec: taina."

**

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu